×
WEB MAIL TELEFON REHBERİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ AÇILAN DERSLER UZAKTAN EĞİTİM KAMPÜSTE YAŞAM KÜTÜPHANE PORTALI ULAŞIM
[fusion_builder_container hundred_percent=”no” hundred_percent_height=”no” hundred_percent_height_scroll=”no” hundred_percent_height_center_content=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” status=”published” publish_date=”” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_2″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_image_id=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_tagline_box backgroundcolor=”” shadow=”no” shadowopacity=”0.70″ border=”1″ bordercolor=”#03a9f4″ highlightposition=”top” content_alignment=”left” link=”” button=”” linktarget=”_self” modal=”” button_size=”” button_type=”” button_shape=”” buttoncolor=”default” title=”” description=”” margin_top=”” margin_bottom=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

Yapay Zeka ve Bilgi Keşfi

Veri Madenciliği

Veri madenciliği, yeni bilgi üretmek için mevcut büyük veritabanlarının incelenmesi uygulamasıdır. Veri madenciliği amacı, bir veri kümesinden bilgi çıkarmak ve onu ileride kullanmak üzere anlaşılabilir bir yapıya dönüştürmektir. Ham analiz aşamasının yanı sıra, veritabanı ve veri yönetimi kavramlarını, veri ön işleme, model ve çıkarım konuları, ilginçlik ölçütleri, karmaşıklık konuları, keşfedilen yapıların sonradan işlenmesi, görselleştirme ve çevrim içi güncelleme süreçlerini içerir. Günümüzdeki sosyal ağlar ve altyapılar tarafından üretilen bol miktarda veriyi göz önünde bulundurarak, otomatikleştirilmiş araçlar olmadan bu tür verilerle elle analiz ve yenilikçi buluşlar yapmak imkansızdır.
Makine Öğrenmesi

Makine öğrenimi, bilgisayarların açık bir şekilde programlanmadan eylemi gerçekleştirmesi bilimidir. Yapay zekada örüntü tanıma ve hesaplamalı öğrenme teorisinden hareketle makine öğrenimi, verileri öğrenebilen ve tahmin edebilen algoritmaların çalışmasını ve üretilmesini araştırır; bu tür algoritmalar örnek girdilerden bir model oluşturarak veri temelli tahmin veya kararlar vererek katı statik program talimatlarını izlenmesinin üstesinden gelirler. İyi performansa sahip açık algoritmaların tasarlanması ve geliştirilmesi zor veya gerçekleştirilemeyen bir dizi hesaplama görevinde makine öğrenimi kullanılır. E-posta filtreleme, ağ izinsizlerinin veya veri ihlaline karşı çalışan kötü amaçlı kişilerin tespiti, optik karakter tanıma (OCR), sıralama öğrenme ve bilgisayar görme örnek uygulamalarıdır.
Bilgi Getirimi

Bilgi getirimi, geniş koleksiyonlardaki bilgi ihtiyacını karşılayan yapılandırılmamış nitelikteki bir materyali bulmaktır. Aslında bilgi getirimi bir belgede bilgi arama, belgelerin kendilerini arama, aynı zamanda verileri açıklayan meta verileri, ve metin, görüntü veya ses veritabanlarını arama bilimidir. En bilinen uygulama örneği web arama motorlarıdır.

  • Mertoglu, U., Sever, H., and Genc, B. (2018) Savunmada Yenilikci bir Dijital Donusum Alani: Sahte Haber Tespit Modeli, SAVTEK, 27-29 Haziran 2018, Ankara.
  • Canbay, A., Sever, H., and Sezer, E.A. (2018) Determining of discriminative blog size for authorship attribution on the Turkish texts, 6th international Symposium on Digital Forensic and Security (iSDFS), Antalya, Turkey.
  • Nasser, A., Sever, H. and Raghavan, V.V. (2017). Utilization of Rough Sets for Intrusion Detection, 17th World Congress of IFSA-SCIS’17, Otsu, Japan.
  • Bitirim, Y., Gorur, A.K., A Comparative Evaluation Of Popular Search Engines On Finding Turkish Documents For A Specific Time Period, Tehnicki vjesnik, Vol.24 No.2 Travanj 2017
  • Nasser, A., Dincer, K., Sever, H. (2016) Investigation of Feature Selection Problem in Sentiment Analysis for Arabic Language, Proceedings of 17th International Conference on Intelligent Text Processing and Computational Linguistics, April 3-9, Konya, Turkiye.
  • Saglam, F., Genc, B., and Sever, H. (2016). Developing Turkish sentiment lexicon for sentiment analysis using online news media, 2016 IEEE/ACS 13th International Conference of Computer Systems and Applications (AICCSA), Agadir, Morocco, Nov 29 – Dec 02.
  • Canbay, P., & Sever, H. (2015, Dec). The Effect of Clustering on Data Privacy. In 14th Int. Conf. on Machine Learning and Applications (IEEE ICMLA), Miami FL, Dec 9-11 2015.
[/fusion_tagline_box][fusion_tagline_box backgroundcolor=”” shadow=”no” shadowopacity=”0.70″ border=”1″ bordercolor=”#03a9f4″ highlightposition=”top” content_alignment=”left” link=”” button=”” linktarget=”_self” modal=”” button_size=”” button_type=”” button_shape=”” buttoncolor=”default” title=”” description=”” margin_top=”” margin_bottom=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

Sanal Gerçeklik, Ciddi Oyunlar ve Oyunlaştırma

Sanal gerçeklik, bireylerin mekânsal varoluş duygusuna sahip oldukları interaktif 3D dünyalar oluşturmak için 3D modelleme, animasyon ve programlama gibi bilgisayar tekniklerinin kullanılması ile oluşturulan ekosistemlerdir. Aslında böyle bir ortamda gerçekte var olmayan sanal bir varoluş kurgulamak söz konusudur. Bu düşüncelerden esinlenen bu sentetik ortamlar, sanal insanlar için sanal varoluş sağlayabilir ve sürükleyici ortamlarda insan bilgisayar formlarının etkileşimi teşvik eder. Ciddi oyunlar, birincil amacı eğlence olmayan özel bir oyun türüdür. Gerçek dünya olaylarını taklit etmek, insanları sosyal sorumluluklar hakkında bilgilendirmek veya bireylerin farkındalıklarını arttırmak ve nihai olarak problem çözme becerilerini tetiklemek için yoğun şekilde kullanılmaktadırlar. Bu oyunlar katılımcılara, sadece fiziksel değil aynı zamanda bilişsel ya da duygusal zorluklar da sunabilirler. Oyunlaştırma, oyun unsurları veya tasarım teknikleri oyun dışı bağlamlarda kullanılmasıdır. Bu tür teknikler kişilerin veya takımların motivasyonu artırmak ve istenen davranışları göstermelerini sağlamak için bir araç olarak kullanılmaktadır.

Son Projeler

  • ET-044 Modüler Oyun Mimarileri – NATO modelleme ve simülasyon araştırma grubu Destek: NATO, Araştırmacı: Murat YILMAZ 2017-2018
    DEPS: Doktora Derecesine Sahip İnsan Kaynağına Yönelik Yönetim Destek Sistemi Geliştirilmesi Projesi, Destek TÜBİTAK (KAMAG), Araştırmacı: Murat YILMAZ 2016-2017.
  • Sanal Gerçeklik Teknolojilerine yönelik Lokomosyon ve Haptik Tepki Sistemleri Geliştirme , Destek Ideasis A.Ş, TÜBİTAK (1507), Danışman: Murat YILMAZ 2017-2018
  • Uygulama Yaşam Döngüsü Yönetim Araçlarının Verimini Arttırmak İçin Ciddi Oyun Uygulaması, Destek HAVELSAN A.Ş.,TÜBİTAK (1505), Danışman: Murat YILMAZ 2017-2018

Bitirilen Yüksek Lisans Tezleri

  • Ulaş Güleç, Educational Game-Based Learning Framework About Laws Of The Game For Football Referees, 2015.
  • Ali AL-TAEI, Automated Classification of MMOG Players among the Participants Profiles in MOOCs, 2015.
  • Şahin Kayalı, An exploratory study to assess analytical and logical thinking skills of the software practitioners using a gamification perspective, 2015.
  • Mert Yılmaz, A Gamification approach to improve the software development process by exploring the personality types of software practitioners, 2016.
  • Ufuk, Aydan, Serious Game to Teach ISO/IEC 12207 Software Lifecycle Process: An Interactive Learning Approach, 2016.

Son Yayınlar

  • Aydan, U., Yilmaz, M., Clarke, P. and O’Connor, R., Teaching ISO/IEC 12207 Software Lifecycle Processes: A Serious Game Approach, accepted for publication, Computer Standards and Interfaces, 2017.
  • Gulec, U., & Yilmaz, M. (2016). A serious game for improving the decision making skills and knowledge levels of Turkish football referees according to the laws of the game. SpringerPlus, 5, 622.
  • Murat Yilmaz, Berke Atasoy, Rory V. O’Connor, Jean-Bernard Martens, Paul Clarke: Software Developer’s Journey – A Story-Driven Approach to Support Software Practitioners. EuroSPI 2016: 203-211
  • Mehmet Kosa, Murat Yilmaz: Gamifying the Onboarding Process for Novice Software Practitioners. EuroSPI 2016: 242-248
    Yilmaz, M. and O’Connor, R. V., A Scrumban Integrated Gamification Approach To Guide Software Process Improvement: A Turkish Case Study, Tehnicki Vjesnik (Technical Gazette), Vol. 23, No. 1, 2016
  • Gulec U., Yilmaz, M. (2015) Futbol Hakemleri İçin Futbol Oyun Kurallarının Eğitimi Amaçlı Oyun Tabanlı Öğrenme Çerçevesi, 9. Ulusal Yazılım Mühendisliği Konferansı (UYMS 2015), İzmir.
  • Ulaş Güleç, Murat Yilmaz and Mert Ali Gozcu. (2015) Futbol Hakemlerinin Eğitimi Amacıyla Tasarlanan Futbol Simülasyonunda Maçın Dinamizmini Sağlayan Etmenler. (UYMS 2016), Çanakkale.
  • Merve Kaymak, Mehmet Namıduru, Eray Tüzün and Murat Yılmaz.(2016) Sanal Ofis Ortamında Kod Gözden Geçirme ile Kod Değerlendirmesi. (UYMS 2016), Çanakkale.
  • Yılmaz, M., Saran, M. & O’Connor, R. (2014). Towards a Quest-Based Contextualization Process for Game-Based Learning, 8th European Conference on Games Based Learning ECGBL 2014, Berlin, Almanya.

Lab

Sanal Gerçeklik Laboratuvarı

[/fusion_tagline_box][fusion_tagline_box backgroundcolor=”” shadow=”no” shadowopacity=”0.70″ border=”1″ bordercolor=”#03a9f4″ highlightposition=”top” content_alignment=”left” link=”” button=”” linktarget=”_self” modal=”” button_size=”” button_type=”” button_shape=”” buttoncolor=”default” title=”Sayısal Görüntü İşleme, Bilgisayarlı Görü ve Örüntü Tanıma” description=”” margin_top=”” margin_bottom=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

Sayısal görüntü işleme, görüntü kalitesini artırmak, belirli görsel özellikleri genişletmek ya da baskılamak ve sayısal görüntülerden bilgi çıkarımı sağlamak amacıyla kullanılan tekniklerdir. Bilgisayarlı görü ise bu teknikler ile çıkarılan görsel bilginin işlenerek nesne tanıma, görsel veriyi yorumlama ve analiz etme gibi sonraki aşamaları kapsar. Bu aşamalar bilgisayar ortamında insan görme sistemini taklit ederek önsel örüntüleri kullanma veya örnek görüntülerden öğrenme yoluyla görüntüyü tanıma, takip etme, yorumlama gibi üst seviye işlemleri gerçekleştirir. Görüntü işleme ve bilgisayarlı görü, endüstriyel, uzay, oyun, tıp, güvenlik ve askeri teknolojilerden robotik, insan-bilgisayar etkileşimi ve navigasyona kadar pek çok farklı uygulama alanı bulmasının yanı sıra günlük yaşamı kolaylaştırma amacıyla da kullanılabilir.

Son Projeler

Elektron mikroskobu görüntülerinden 2 ve 3 boyutlu mitokondri bölütleme araçları (2013-2016)
Bilgisayarlı Tomografi görüntülerinden organ bölütlemesi (2012-2014)
Radon dönüşümü kullanarak video sabitleme (2011-2012)

Son Yayınlar

  • Tasel, S.F., Mumcuoglu, E.U., Hassanpour, R.Z., Perkins, G., “A validated active contour method driven by parabolic arc model for detection and segmentation of mitochondria”, J. Struct. Biol. 194, 253–271, 2016. doi:10.1016/j.jsb.2016.03.002
  • Tasel, S.F., Hassanpour R., Mumcuoglu E.U. et al, “Automatic detection of mitochondria from electron microscope tomography images: a curve fitting approach”, Proc. SPIE 9034, Medical Imaging 2014: Image Processing, 903449, 21 March 2014. doi:10.1117/12.2043517
  • Mumcuoglu, E.U., Hassanpour, R., Tasel, S.F., Perkins, G., Martone, M.E., Gurcan, M.N., “Computerized detection and segmentation of mitochondria on electron microscope images”, J. Microsc. 246, 248–265, 2012. doi:10.1111/j.1365-2818.2012.03614.x
  • Jafari A., Hassanpour R., Shahbahrami A., Wong S., “A Combined Spatial and Frequency Based Texture Model for Organ Segmentation in Computed Tomography Examinations”, Journal of Medical Imaging and Health Informatics, vol 4(2), pp. 230-236, 2014.
  • Babagholami-Mohamadabadi B., Bagheri-Khaligh A., Hassanpour R., “Digital Video Stabilization Using Radon Transform”, International Conference on Digital Image Computing Techniques and Applications (DICTA), pp. 1-8, 2012.
[/fusion_tagline_box][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

Son Yayınlar

  • Saglam, F., Genc, B., and Sever, H. (2018). Extending a Sentiment Lexicon With Synonym-Antonym Datasets: SWNetTR++, Turkish Journal of Electrical Engineering and Computer Sciences, (accepted: ELK-1809-120).
  • Cinar, M.S., Genc, B., and Sever, H. (2018) Identifying Criminal Organizations From Their Social Network Structures, Turkish Journal of Electrical Engineering and Computer Sciences, doi:10.3906/elk- (accepted: ELK-1806-52).
  • Senol, A. and Sever, H. (2018) Block Size Analysis for Discrete Wavelet Watermarking and Embedding a Vector Image as a Watermark, The International Arab Journal of Information Technology (IAJIT) (accepted: #15728).
  • Cinar, M.S., Genc, B., and Sever, H. (2018) Terör Örgütlerinin Etkisizlestirilmesinde Sosyal Ağ Analizinin Kullanımı, SAVTEK, 27-29 Haziran 2018, Ankara.
  • Mertoglu, U., Sever, H., and Genc, B. (2018) Savunmada Yenilikci bir Dijital Donusum Alani: Sahte Haber Tespit Modeli, SAVTEK, 27-29 Haziran 2018, Ankara.
  • Canbay, A., Sever, H., and Sezer, E.A. (2018) Determining of discriminative blog size for authorship attribution on the Turkish texts, 6th international Symposium on Digital Forensic and Security (iSDFS), Antalya, Turkey.
  • Nasser, A., Sever, H. and Raghavan, V.V. (2017). Utilization of Rough Sets for Intrusion Detection, 17th World Congress of IFSA-SCIS’17, Otsu, Japan.
  • Bitirim, Y., Gorur, A.K., A Comparative Evaluation Of Popular Search Engines On Finding Turkish Documents For A Specific Time Period, Tehnicki vjesnik, Vol.24 No.2 Travanj 2017
  • Nasser, A., Dincer, K., Sever, H. (2016) Investigation of Feature Selection Problem in Sentiment Analysis for Arabic Language, Proceedings of 17th International Conference on Intelligent Text Processing and Computational Linguistics, April 3-9, Konya, Turkiye.
  • Saglam, F., Genc, B., and Sever, H. (2016). Developing Turkish sentiment lexicon for sentiment analysis using online news media, 2016 IEEE/ACS 13th International Conference of Computer Systems and Applications (AICCSA), Agadir, Morocco, Nov 29 – Dec 02.
  • Canbay, P., & Sever, H. (2015, Dec). The Effect of Clustering on Data Privacy. In 14th Int. Conf. on Machine Learning and Applications (IEEE ICMLA), Miami FL, Dec 9-11 2015.
  • Aydan, U., Yilmaz, M., Clarke, P. and O’Connor, R., Teaching ISO/IEC 12207 Software Lifecycle Processes: A Serious Game Approach, accepted for publication, Computer Standards and Interfaces, 2017.
  • Gulec, U., & Yilmaz, M. (2016). A serious game for improving the decision making skills and knowledge levels of Turkish football referees according to the laws of the game. SpringerPlus, 5, 622.
  • Murat Yilmaz, Berke Atasoy, Rory V. O’Connor, Jean-Bernard Martens, Paul Clarke: Software Developer’s Journey – A Story-Driven Approach to Support Software Practitioners. EuroSPI 2016: 203-211
  • Mehmet Kosa, Murat Yilmaz: Gamifying the Onboarding Process for Novice Software Practitioners. EuroSPI 2016: 242-248
    Yilmaz, M. and O’Connor, R. V., A Scrumban Integrated Gamification Approach To Guide Software Process Improvement: A Turkish Case Study, Tehnicki Vjesnik (Technical Gazette), Vol. 23, No. 1, 2016
  • Gulec U., Yilmaz, M. (2015) Futbol Hakemleri İçin Futbol Oyun Kurallarının Eğitimi Amaçlı Oyun Tabanlı Öğrenme Çerçevesi, 9. Ulusal Yazılım Mühendisliği Konferansı (UYMS 2015), İzmir.
  • Ulaş Güleç, Murat Yilmaz and Mert Ali Gozcu. (2015) Futbol Hakemlerinin Eğitimi Amacıyla Tasarlanan Futbol Simülasyonunda Maçın Dinamizmini Sağlayan Etmenler. (UYMS 2016), Çanakkale.
  • Merve Kaymak, Mehmet Namıduru, Eray Tüzün and Murat Yılmaz.(2016) Sanal Ofis Ortamında Kod Gözden Geçirme ile Kod Değerlendirmesi. (UYMS 2016), Çanakkale.
  • Yılmaz, M., Saran, M. & O’Connor, R. (2014). Towards a Quest-Based Contextualization Process for Game-Based Learning, 8th European Conference on Games Based Learning ECGBL 2014, Berlin, Almanya.
  • Tasel, S.F., Mumcuoglu, E.U., Hassanpour, R.Z., Perkins, G., “A validated active contour method driven by parabolic arc model for detection and segmentation of mitochondria”, J. Struct. Biol. 194, 253–271, 2016. doi:10.1016/j.jsb.2016.03.002
  • Tasel, S.F., Hassanpour R., Mumcuoglu E.U. et al, “Automatic detection of mitochondria from electron microscope tomography images: a curve fitting approach”, Proc. SPIE 9034, Medical Imaging 2014: Image Processing, 903449, 21 March 2014. doi:10.1117/12.2043517
  • Mumcuoglu, E.U., Hassanpour, R., Tasel, S.F., Perkins, G., Martone, M.E., Gurcan, M.N., “Computerized detection and segmentation of mitochondria on electron microscope images”, J. Microsc. 246, 248–265, 2012. doi:10.1111/j.1365-2818.2012.03614.x
  • Jafari A., Hassanpour R., Shahbahrami A., Wong S., “A Combined Spatial and Frequency Based Texture Model for Organ Segmentation in Computed Tomography Examinations”, Journal of Medical Imaging and Health Informatics, vol 4(2), pp. 230-236, 2014.
  • Babagholami-Mohamadabadi B., Bagheri-Khaligh A., Hassanpour R., “Digital Video Stabilization Using Radon Transform”, International Conference on Digital Image Computing Techniques and Applications (DICTA), pp. 1-8, 2012.
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]